Pahlawan

Langkah tekad diatur, Dari kata terakhir, Tiada nada ragu, Halaman indah ditinggal, Ibu meratap Hiba, Kekasih pilu sedih, Tak hirau semuanya, Bila tekad telah satu, Badai gelombang dirempuh, Musuh dicabar ditentang.

Pengenalan Intake 129/77

200 calun yang layak dari seramai 6,500 pemohon yang hadir temuduga terbuka TLDM seluruh Malaysia. Mereka telah menggangkat sumpah pada 01hb July 1977 dan memulakan latihan asas ketenteraan pada 04hb July 1977 di Pusat Latihan KD Pelandok Sembawang Wing, Singapore. Perbarisan tamat latihan di Padang Kawad KD Malaya Woodland, Singapore pada 09hb Sept 1977. Seterusnya berkhidmat sebagai Laskar TLDM sehingga pencapaian pangkat tertinggi LLP,
mengikut kepakaran masing-masing. (antaranya ditauliahkan Pegawai TLDM)
dan majoritinya menamatkan perkhidmatan (Bersara 22th) pada TTP : 30hb Jun 1999.

Pendaftaran Bakalhaji

Jumaat, 8 Januari 2010

PENERIMA PENCEN ATM DIMINTA KEMASKINI ALAMAT TEMPAT TINGGAL TERKINI

PENERIMA PENCEN ATM DIMINTA KEMASKINI ALAMAT TEMPAT TINGGAL TERKINI
Jabatan Hal Ehwal Veteran ATM (JHEV) sedang mengemaskini data penerima pencen ATM. Oleh yang demikian, semua penerima pencen ATM (termasuk balu, ibubapa dan penerima pencen bulanan) dikehendaki memajukan alamat terkini ke jabatan ini dengan mengisi borang seperti tertera (Borang boleh diperolehi di pejabat JHEV negeri berhampiran tempat tinggal).
Adalah menjadi tanggungjawab setiap penerima pencen untuk memaklumkan alamat tempat tinggalnya yang terkini jika berlaku perubahan, bagi membolehkan jabatan ini menyampaikan sebarang maklumat seperti penghantaran Buletin JHEV dan penyata pencen.
Veteran adalah diminta menghebahkan kepada semua penerima pencen ATM termasuk balu/duda yang telah terhenti pencen kerana berkahwin semula.
Borang yang telah diisi hendaklah di hantar ke alamat berikut:
BAHAGIAN PENCEN
JABATAN HAL EHWAL VETERAN ATM
TINGKAT 8, MENARA TH PERDANA
1001, JALAN SULTAN ISMAIL
50250 KUALA LUMPUR
Sila klik di sini untuk muat turun borang

Tiada ulasan:

Catat Ulasan